Bakalářská práce popisuje problematiku vývoje mobilních aplikací. Jejím cílem je
popsat proces vývoje mobilní aplikace pro podporu nakupování se službou cashback
ve frameworku Flutter, která je dostupná na mobilních zařízeních se systémy Android
a iOS. V rešeršní části se práce zabývá typy mobilních aplikací a jejich rozdělením,
popisem alternativních vývojových možností, vývojovými prostředími a následným
seznámením s vybraným frameworkem Flutter a programovacím jazykem Dart.
Praktická část představuje popis vývoje samotné aplikace. Jejím cílem je vyvinout
uživatelsky příjemnou aplikaci umožňující zobrazit hlavní informace o účtu formou
nástěnky, zobrazovat poslední transakce, registraci partnerského účtu a obchodů, ale
také možnost platby pomocí QR kódu. Představuje využité knihovny a jejich případné
alternativy a popisuje registraci prostřednictvím služby BankId zabezpečenou
standardem OpenId.
Annotation in English
The bachelor thesis describes the issue of mobile application development. Its aim is
to describe the process of developing a mobile application to support shopping with
cashback service in Flutter framework, which is available on Android and iOS mobile
devices. The literary research part of the thesis discusses the types of mobile
applications and how they are divided, a description of alternative development
options, development environments and then an introduction to the selected Flutter
framework and the Dart programming language. This work also points to a description
of the development of the application itself. Its goal is to develop a user-friendly
application that allows to display main account information in the form of a dashboard,
display recent transactions, partner account and store registration as well as the
possibility to pay using a QR code. It presents the libraries used as well as their
possible alternatives and describes registration via the BankId service secured by the
OpenId standard.
Keywords
Flutter, Dart, Cashback, Cross-platform
Keywords in English
Flutter, Dart, Cashback, Cross-platform
Length of the covering note
67 s. (78 377 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce popisuje problematiku vývoje mobilních aplikací. Jejím cílem je
popsat proces vývoje mobilní aplikace pro podporu nakupování se službou cashback
ve frameworku Flutter, která je dostupná na mobilních zařízeních se systémy Android
a iOS. V rešeršní části se práce zabývá typy mobilních aplikací a jejich rozdělením,
popisem alternativních vývojových možností, vývojovými prostředími a následným
seznámením s vybraným frameworkem Flutter a programovacím jazykem Dart.
Praktická část představuje popis vývoje samotné aplikace. Jejím cílem je vyvinout
uživatelsky příjemnou aplikaci umožňující zobrazit hlavní informace o účtu formou
nástěnky, zobrazovat poslední transakce, registraci partnerského účtu a obchodů, ale
také možnost platby pomocí QR kódu. Představuje využité knihovny a jejich případné
alternativy a popisuje registraci prostřednictvím služby BankId zabezpečenou
standardem OpenId.
Annotation in English
The bachelor thesis describes the issue of mobile application development. Its aim is
to describe the process of developing a mobile application to support shopping with
cashback service in Flutter framework, which is available on Android and iOS mobile
devices. The literary research part of the thesis discusses the types of mobile
applications and how they are divided, a description of alternative development
options, development environments and then an introduction to the selected Flutter
framework and the Dart programming language. This work also points to a description
of the development of the application itself. Its goal is to develop a user-friendly
application that allows to display main account information in the form of a dashboard,
display recent transactions, partner account and store registration as well as the
possibility to pay using a QR code. It presents the libraries used as well as their
possible alternatives and describes registration via the BankId service secured by the
OpenId standard.
Keywords
Flutter, Dart, Cashback, Cross-platform
Keywords in English
Flutter, Dart, Cashback, Cross-platform
Research Plan
Cílem bakalářské práce je vytvoření aplikace pro podporu nakupování se službou cashback. Výsledná aplikace bude vyvíjena pomocí aplikačního frameworku Flutter a bude použitelná na mobilních zařízeních se systémy iOS a Android, ale též jako webová stránka. Aplikace bude umožňovat registraci uživatele, zobrazit hlavní informace o účtu uživatele formou dashboardu (např. zůstatek, poslední transakce, apod.), možnost platby pomocí QR kódu, základní nastavení uživatelského prostředí (např. volba jazyka, notifikace, apod.) a případně další funkce.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Popis použitých technologií pro vývoj aplikace.
Návrh, popis vývoje a implementace aplikace.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Závěr a doporučení.
Research Plan
Cílem bakalářské práce je vytvoření aplikace pro podporu nakupování se službou cashback. Výsledná aplikace bude vyvíjena pomocí aplikačního frameworku Flutter a bude použitelná na mobilních zařízeních se systémy iOS a Android, ale též jako webová stránka. Aplikace bude umožňovat registraci uživatele, zobrazit hlavní informace o účtu uživatele formou dashboardu (např. zůstatek, poslední transakce, apod.), možnost platby pomocí QR kódu, základní nastavení uživatelského prostředí (např. volba jazyka, notifikace, apod.) a případně další funkce.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Popis použitých technologií pro vývoj aplikace.
Návrh, popis vývoje a implementace aplikace.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Závěr a doporučení.
Recommended resources
Alessandria, S. (2020). Flutter Projects: A practical, project-based guide to building real-world cross-platform mobile applications and games. Packt.
Bailey, T., & Biessek, A. (2021). Flutter for Beginners: An introductory guide to building cross-platform mobile applications with Flutter 2.5 and Dart. Packt.
Cheng, F. (2019). Flutter Recipes: Mobile Development Solutions for iOS and Android. Apress.
Payne, R. (2019). Beginning App Development with Flutter: Create Cross-Platform Mobile Apps. Apress.
Windmill, E. (2020). Flutter in Action. Manning.
Recommended resources
Alessandria, S. (2020). Flutter Projects: A practical, project-based guide to building real-world cross-platform mobile applications and games. Packt.
Bailey, T., & Biessek, A. (2021). Flutter for Beginners: An introductory guide to building cross-platform mobile applications with Flutter 2.5 and Dart. Packt.
Cheng, F. (2019). Flutter Recipes: Mobile Development Solutions for iOS and Android. Apress.
Payne, R. (2019). Beginning App Development with Flutter: Create Cross-Platform Mobile Apps. Apress.