Portál IDM (https://idm.jcu.cz) slouží uživatelům na Jihočeské univerzitě ke změně hlavního hesla do IDM (STAG, e-mail, …), ke změně FreeRadius hesla určeného pouze pro WiFi a VPN a pro změnu Vaší osobní emailové adresy, evidované v IDM.
Krok 1: Zjištění Vašeho uživatelského jména
Krok 2: Zjištění Vašeho vygenerovaného hesla
Krok 3: Přihlášení do portálu IDM
Nyní s nastaveným vlastním heslem se můžete přihlásit k ostatním informačním systémům JU jako je Váš univerzitní mail, STAG, e-learning a další.
Jestliže se Vám ale přihlášení přesto nezdaří, kontaktujte správce IDM na e-mailové adrese servicedesk[@]jcu.cz. V e-mailu uveďte Vaše jméno, příjmení, studentské/zaměstnanecké číslo a uživatelské jméno (IDM LOGIN), kterým se do portálu IDM přihlašujete.
Krok 1: Přihlášení do portálu IDM
Krok 2: Změna hesla
Krok 1: Přihlášení do portálu IDM
Krok 2: Změna hesla
Krok 1: Přihlášení do portálu IDM
Krok 2: Změna hesla
Krok 1: Přihlášení do portálu IDM
Krok 2: Nastavení e-mailových služeb
Provoz elektronické pošty na JU je upraven v Opatření rektora č. R 436.
Výtah nejdůležitějších ustanovení z Opatření rektora č. R 436
Článek 1 Obecná ustanovení
1. Systém elektronické pošty na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích (dále jen „JU“) je určen k plnění pracovních a studijních povinností studentů a zaměstnanců JU a ke komunikaci uživatelů elektronické pošty na JU s ostatními uživateli elektronické pošty.
2. Pro komunikaci pomocí elektronické pošty v záležitostech uvedených v odstavci 1 používají všichni zaměstnanci a studenti JU pouze univerzitní e-mailové adresy.1
5. Kapacita e-mailových schránek2 je omezena, omezení je dáno technickými možnostmi jednotlivých serverů elektronické pošty.4 Při překročení kapacity může dojít k automatickému odmítání příjmu elektronické pošty. Naplnění kapacity e-mailové schránky je povinen její uživatel předcházet.
6. Velikost přenášených zpráv elektronické pošty je omezena. Konkrétní limit je dán technickými možnostmi jednotlivých serverů elektronické pošty.
Článek 2 Osobní e-mailové adresy a osobní e-mailové schránky
1. Uživatel elektronické pošty na JU má přidělenu osobní e-mailovou adresu ve tvaru jméTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., případně e-mailovou adresu nebo adresy ve tvaru jméno@doména fakulty JU nebo ve tvaru jméTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
2. Po vytvoření osobní e-mailové schránky3 k ní má přístup pouze uživatel, kterému byla e-mailová schránka přidělena a který se stává také jejím vlastníkem, přičemž přístup ke schránce je chráněn uživatelským jménem a heslem.
7. V osobní e-mailové schránce si studenti a zaměstnanci nesmí nastavit přeposílání příchozí pošty na jinou e-mailovou adresu z důvodu zajištění spolehlivého doručování písemností ve správních řízeních a ve věcech pracovně právních a z důvodu zabránění úniku osobních nebo citlivých údajů.
1 Adresa ve formátu jméTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (doména JU, např. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.), ve formátu jméno@doména fakulty JU (např. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) nebo ve formátu jméTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
2 Domény fakult JU: ef.jcu.cz, ff.jcu.cz, frov.jcu.cz, pf.jcu.cz, prf.jcu.cz, tf.jcu.cz, zf.jcu.cz, zsf.jcu.cz.
3 Osobní e-mailová schránka: úložiště poskytující prostor pro e-mailové zprávy adresované na e-mailovou adresu, která je odvozena od občanského jména osoby, které byla přidělena, např. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Krok 1: Aktivace bezdrátové sítě u notebooku
Krok 2: Najděte dostupné WiFi sítě
Krok 3: Vyberte síť k připojení
Krok 4: Zadejte heslo
Krok 5: Počkejte na připojení
Krok 6: Test připojení
Tímto způsobem byste měli úspěšně připojit váš notebook k Wi-Fi síti. Je důležité si pamatovat, že postup může být mírně odlišný v závislosti na operačním systému a konkrétním zařízení, ale obecně platí, že tyto kroky pokrývají většinu situací.
Krok 1: Zapněte WiFi
Krok 2: Otevřete nastavení WiFi
Krok 3: Najděte dostupné WiFi sítě
Krok 4: Vyberte síť k připojení
Krok 5: Zadejte heslo (pokud je potřeba)
Krok 6: Počkejte na připojení
Krok 7: Test připojení
Tímto způsobem byste měli úspěšně připojit váš mobilní telefon k WiFi síti. Je důležité si pamatovat, že postup může být mírně odlišný v závislosti na značce a modelu telefonu a verzi operačního systému, ale obecně platí, že tyto kroky pokrývají většinu situací.
FortiClient je software pro vytváření VPN (Virtual Private Network) spojení, který je často používán pro zabezpečený přístup k firemním sítím nebo pro ochranu vašeho internetového spojení. Následující návod vám ukáže, jak se připojit k VPN pomocí programu FortiClient. Před zahájením postupu ujistěte se, že máte nastavené Freeradius heslo.
Krok 1: Stažení a instalace FortiClient
Krok 2: Spuštění FortiClient
Krok 3: Přidání a konfigurace nového profilu VPN
Krok 4: Připojení k VPN
Krok 5: Používání VPN
Krok 6: Odpojení od VPN
Tímto způsobem se můžete připojit k VPN pomocí FortiClient a bezpečně komunikovat prostřednictvím zabezpečeného spojení.
V aplikaci naleznete detailní přehled o studiu včetně přehledného rozvrhu, harmonogramu zkouškových termínů nebo interaktivní mapy Českých Budějovic. Můžete si zapisovat či odepisovat zkouškové termíny a mít tak plnou kontrolu nad studiem na dosah ruky. A co víc, jste ihned upozorněni na zadanou známku ve STAGu nebo na uvolnění zaplněného zkouškového termínu.
APLIKACI StuduJU NA ZAŘÍZENÍ APPLE NEBO ANDROID STÁHNEŠ OSKENOVÁNÍM QR KÓDU
IS/STAG - https://wstag.jcu.cz
E-learningový systém - https://elearning.jcu.cz/
ServiceDesk - https://servicedesk.jcu.cz/
Microsoft365 - http://office365.jcu.cz/
Pro přihlášení do Office 365 použijte uživatelské jméno ve tvaru Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. a Vaše hlavní heslo na URL adrese: http://office365.jcu.cz/
Studenti i zaměstnanci JU mohou zdarma využívat službu Office 365.
Obsah Microsoft 365:
Uživatel při použítí Microsoft 365 získá:
Kancelářský balík Microsoft Office Pro: díky využití EES (dříve Campus Agreement) mohou kancelářský balík využívat studenti i zaměstnanci JU, a to až na 5-ti svých soukromých zařízeních
Krok 1: Přihlášení do M365
Krok 2: Stažení instalačního souboru
Krok 3: Instalace
Krok 4: Přihlášení
Pracoviště HelpDesk CIT se nachází v pavilonu M Zemědělské fakulty - budova č. 7 na této mapce.
Bližší informace o výdeji karet naleznete na následujících odkazech:
Pozn. Obsah je dostupný pouze po přihlášení.
Jak žádat o ID kartu - prezenční forma studia
Jak žádat o ID kartu - kombinovaná forma studia
Jak žádat o ID kartu - zaměstnanec učitel
Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel.+420 389 032 191 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
© 2021 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies
1