Rozvoj JU - ESF+
Identifikační údaje projektu
Název: |
Rozvoj JU - ESF+ |
Registrační číslo: |
CZ.02.02.XX/00/23_022/0009102 |
Termín realizace: |
01/2025 – 12/2028 |
Aktuální stav: |
Žádost o podporu podána na Řídící orgán OP JAK k hodnocení |
Příjemce: |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích |
Partneři: |
- Projekt nemá partnery - |
Dotační program: |
Operační program Jan Amos Komenský |
|
Anotace projektu
Projekt se zaměřuje na komplexní zlepšení vzdělávacího prostředí pro akademické i neakademické pracovníky, rozšíření a zlepšení nabídky poradenských a podpůrných služeb pro studenty, zvýšení odborných schopností pracovníků a zajištění lepší podpory pro studenty, s cílem dosáhnout vyšší studijní úspěšnosti a mezinárodní konkurenceschopnosti a zvýšení internacionalizace prostředí. Dále se zaměřuje na strategické řízení univerzity prostřednictvím rozvoje informačních technologií, datové podpory, digitalizace a moderních nástrojů, které dopomůžou k snížení administrativní náročnosti, systematizaci dat a budou sloužit jako opora pro realizaci strategického plánování/rozhodování.
Struktura aktivit projektu a jejich cíle
Jedná se o neinvestiční projekt sestavený z 6 klíčových aktivit:
V rámci projektu budou realizovány následující klíčové aktivity (KA). Některé KA jsou z důvodu rozsahu řešené problematiky členěny na dílčí aktivity (DA).
KA1 Řízení projektu
KA2 Školení pracovníků
- DA2.1 Rozvoj pedagogických kompetencí
- DA2.2 Rozvoj ostatních kompetencí akademických a neakademických pracovníků
- DA2.3 Školení provázejících učitelů
Cílem aktivity KA2 je zvýšení odborných pedagogických a ostatních kompetencí akademických a neakademických pracovníků.
Prostřednictvím realizace aktivity dojde k růstu úrovně odbornosti personálu.
KA3 Práce se studenty
- DA3.1 Nastavení systému ke snížení studijní neúspěšnosti
- DA3.2 Rozvoj práce s talentovanými a nadanými studenty
- DA3.3 Rozvoj kariérního centra
- DA3.4 Rozvoj psychologické poradny
Cílem klíčové aktivity KA3 je nastavení systému ke snížení studijní neúspěšnosti, rozvoj práce s talentovanými a nadanými studenty, rozvoj kariérního centra a rozvoj psychologické poradny. Prostřednictvím aktivity dojde k nastolení trendu větší studijní úspěšnosti, což má hlavně ekonomický dopad do veřejných rozpočtů, na lepší úroveň vzdělanosti ve společnosti a motivaci studentů.
KA4 Strategické řízení instituce
- DA4.1 Podpora zavádění a implementace nových nástrojů
- DA4.2 Vybudování dispečinku
- DA4.3 Rozvoj DWH (datových skladů) a vývoj AI (umělé inteligence)
- DA4.4 Inovace systému vnitřního hodnocení kvality
- DA4.5 Evaluace a revize spisové agendy
- DA4.6 Projektová podpora vědeckých pracovníků
Cílem klíčové aktivity KA4 je vytvořit bezpečné místo pro zaměstnance, studenty a návštěvníky JU, systematizovat a digitalizovat potřebné agendy tak, aby byly co nejvíce uživatelsky přívětivé a zajistit adekvátní podporu pedagogickým a vědeckým pracovníkům i studentům.
KA5 Internacionalizace studia
- DA5.0 Welcome Office
Cílem klíčové aktivity KA5 je vytvořit konzistentní systém podpory, který zlepší adaptaci a plynulé začlenění zahraničních studentů a zaměstnanců na univerzitě.
KA6 Podpora studentů se specifickými potřebami
- DA6.0 Podpora studentů se specifickými potřebami
Cílem klíčové aktivity KA6 je rozvoj přístupnosti studia a kultivace inkluzivního prostředí na JU. Prostřednictvím aktivity dojde k narovnání přístupu ke vzdělávání a snížení diskriminace studentů.
Očekávané přínosy projektu
Na základě realizace aktivit projektu se očekává:
- Zlepšení kvality výuky. Akademičtí pracovníci získají nové znalosti a dovednosti, které mohou přímo aplikovat ve své výuce, čímž zvýší její efektivitu a atraktivitu pro studenty.
- Zlepšení kvality vzdělávání na JU a na spolupracujících MŠ, ZŠ a apod.
- Integrace moderních technologií. Školení zaměřená na technologie ve vzdělávání a umělou inteligenci připravují učitele na efektivní využití moderních nástrojů ve výuce, což zvyšuje interaktivitu a individualizaci vzdělávacího procesu.
- Podpora inkluze a diverzity.
- Získání interkulturních kompetencí a větší kulturní rozmanitost a vzájemné porozumění.
- Posílení osobního a profesního rozvoje učitelů.
- Zlepšení zákaznického servisu, který povede ke zvýšení spokojenosti studentů a ostatních účastníků vzdělávání.
- Zlepšení jazykových kompetencí zejména neakademických pracovníků.
- Vytvoří se efektivnější podmínky pro realizaci změn praxí v nových modelech učitelské přípravy.
- Vytvoření podpůrného a stimulujícího prostředí, které umožní studentům dosáhnout jejich plného akademického potenciálu a připraví je na úspěšnou kariéru.
- Větší motivace a prostupnost studiem pro talentované studenty a mimořádně nadějné sportovce.
- Navýšení kapacity psychologické poradny a navýšení její připravenosti přicházet do kontaktu s klienty s traumatickou zkušeností.
- Zvýšení úrovně kybernetické bezpečnosti na JU a bezpečného prostředí pro vzdělání.
- Větší dostupnost dat a informací napříč JU. Implementace nástrojů bussiness intelligence do strategických analýz.
- Inovace systému vnitřního hodnocení kvality studijních programů, fakult, ostatních součástí a dalších pracovišť univerzity.
- Zvýšení systémovosti poskytované podpory zejména v přípravné fázi zahraničních vědeckých projektů.
- Zkvalitnění služeb poskytovaných zahraničním studentům i zaměstnancům.
Finanční rámec projektu
|
Rozpočet (v mil. Kč) |
Procentuální podíl (v %) |
Celkový rozpočet |
79,9 | 100 |
Výše dotace EU |
61,3 |
77 |
Výše dotace veřejných zdrojů |
14,5 | 18 |
Výše vlastního kofinancování | 4,0 | 5 |
pozn.: částky matematicky zaokrouhleny na jedno desetinné místo.
Kontakt k projektu
Radka BenešováKoordinační a projektový pracovník tel.: 389 036 058, mobil: 735 700 538 E-mail: |