Rozvoj JU - ERDF II
Identifikační údaje projektu
Název: |
Rozvoj JU - ERDF II |
Registrační číslo: |
CZ.02.2.67/0.0/0.0/18_057/0013254 |
Termín realizace: |
10/2019 – 02/2022 |
Aktuální stav: |
Projekt v udržitelnosti |
Příjemce: |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích |
Partneři: |
- Projekt nemá partnery - |
Dotační program: |
Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání období 2014-2020 |
|
Anotace projektu
Předmětem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury s důrazem na odstranění bariéry v přístupu ke studiu na JU, a to prostřednictvím:
1) Stavebních úprav vzdělávacích objektů a pořízením technického vybavení sloužící převážně pro studenty se specifickými potřebami
2) Modernizace prostor pedagogicko-psychologické poradny sloužící převážně studentům s psychickými problémy
3) Modernizace přístrojového vybavení, která má za cíl podpořit nové trendy ve vzdělávání
Projekt Rozvoj JU - ERDF II vzniká jako doplňková investiční podpora projektu Rozvoj JU – ESF II.
Projekt je zaměřen na celospolečenský problém reflektující celosvětové trendy odmítající jakékoliv diskriminační přístupy. Důležitou celospolečenskou hodnotou, kterou JU zastává, jsou rovné příležitosti pro každého člověka. Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami ve vysokoškolském vzdělávání a snížení jejich studijní neúspěšnosti jsou jedněmi z hlavních cílů vzdělávací politiky ČR v oblasti terciálního vzdělávání. JU si je v tomto směru dlouhodobě vědoma nejen své společenské odpovědnosti, ale také pozitivního potenciálu, který společné vzdělávání přináší akademické obci. Dlouhodobě je na JU také vnímáno zpřístupňování studia jako jednu z cest k dosažení podnětné a vzájemně obohacující různorodosti.
Pro všechny studenty chceme vytvořit prostředí, kde budou moci plně uplatnit svoje schopnosti, aniž by přitom byly snižovány studijní požadavky, protože jakékoliv onemocnění objektivně brání standardním způsobem plnit studijní povinnosti. Výsledkem by měla být minimalizace specifických potřeb studentů vznikajících interakcí jejich zdravotního stavu a prostředí. Na základě zamýšleného projektového záměru bude studentům poskytnuta adekvátní podpora v individualizované formě a míře, s využitím moderních technologií a metod a dalších podpůrných opatření.
Součástí projektu je také zaměření na výuku na Přírodovědecké fakultě JU v oblasti vzdělávání Biologie, ekologie a životní prostředí, která v současné době nedisponuje odpovídajícím vybavením, díky němuž dochází k nedostatečnému přizpůsobování formě a obsahu výuky v nejrychleji se rozvíjejících disciplín ve vědách o živé přírodě. Díky projektovému záměru bude tento stav zásadně napraven zaváděním nejmodernějších metodických trendů a postupů do výuky. Projektový záměr klade důraz na provázanost s praktickou výukou.
Cíle projektu
Cílem projektu je zkvalitnit vzdělávací infrastrukturu, která umožní vytvořit pro studenty, zvláště pak pro studenty se specifickými potřebami (SSP), vstřícné a přístupné studijní prostředí, a to prostřednictvím:
- Stavebních úprav, které významně zlepší fyzickou (architektonickou) přístupnost 8 výukových objektů ve vlastnictví JU.
- Modernizace stávajícího technického vybavení Centra podpory studentů se specifickými potřebami a pořízení nových přístrojů, které zvýší kvalitu poskytovaných služeb pro SSP.
- Modernizace pedagogicko-psychologické poradny (změna prostorových dispozic vybrané místnosti s cílem zřízení dvou konzultačních pracovišť s příslušným zázemím, vč. čekárny a společné terapeutické místnosti).
- Inovace a zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na PřF JU – zavedení moderních trendů modulární a badatelsky orientované výuky v oblasti vzdělávání Biologie, ekologie a životní prostředí. V rámci projektu dojde k rozšíření vybavení studentských laboratoří o nejmodernější přístrojové zázemí a vytvoření podmínek pro samostatnou práci studentů.
Struktura aktivit projektu
V rámci projektu budou realizovány následující klíčové aktivity (KA). Některé KA jsou z důvodu rozsahu řešené problematiky dále logicky členěny na dílčí aktivity (DA).
KA 1 – Rozvoj JU – Bez bariér
- DA 1.1 – Stavební úpravy
- DA 1.2 – Technické vybavení
KA 2 – Rozvoj JU – Psychologická poradna
KA 3 – Rozvoj JU – Nové trendy ve výuce na PřF
KA 4 – Řízení projektu
Finanční rámec projektu
|
Rozpočet (v mil. Kč) |
Procentuální podíl (v %) |
Celkový rozpočet |
80,2 |
100 |
Výše dotace EU |
68,2 | 85 |
Výše dotace |
8,0 | 10 |
Výše vlastního kofinancování |
4,0 | 5 |
pozn.: částky matematicky zaokrouhleny na jedno desetinné místo.