Ekonomický odbor
Ekonomický odbor Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích spravuje oblast účetnictví, věnuje se externímu vykazování za organizaci a za všechny součásti JU.
Ekonomický odbor se skládá ze mzdové účtárny, provozní účtárny, útvaru rozpočtu a evidence majetku.
Platné
Banka
DPH
- Metodický pokyn č. 1/2012 k systému vracení DPH v projektech hrazených z prostředků zahraniční pomoci, ze kterých nesmí být hrazena DPH
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 2/2014 k použití devizových kurzů pro účely DPH
- Pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 1/2015 k režimu přenesení daňové povinnosti od 1.1.2015
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 5/2015 ke způsobu zpracování dat v iFIS v souvislosti s podáváním kontrolního hlášení k DPH od 1.1.2016
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru č. 2/2019 ke změně aplikace DPH na plnění poskytovaná v rámci CŽV od 1.4.2019 (Aktualizace 9.6.2020)
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru č. 3/2019 k používání DPH při prodeji výrobků a zboží a souvisejících vedlejších plnění
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 4/2019 k zaokrouhlování daňových dokladů (Zaokrouhlování daňových dokladů)
iFIS
Objednávky
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 1/2014 k systému objednávání při nákupech centrálně zajišťovaných rektorátem JU
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru č. 2/2017 k práci s institutem limitovaného příslibu v iFIS (V této složce nyní nejsou žádné položky.)
- MP4_2018 Objednávky knih prostřednictvím AK_k vydání
- MP4_2018 Objednávky knih prostřednictvím AK_Příloha č. 1_k vydání
Pokladna
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru č. 3/2015 k postupu při vyúčtování plateb v hotovosti a pořizování dokladů do iFIS
- Pokyn vedoucí ekonomického odboru Rektorátu JU č. 2/2016 k provádění nahodilých inventarizací pokladen rektorátu
Registr mluv
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 4/2016 k pořizování smluv do Registru smluv v iFIS
- Pokyny pro aplikaci postupu JU podle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv – verze iFIS 11.14
Rozpočet
Účetnictví
- Metodický pokyn č.1/2011 k účtování kapitálových dotací
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 2/2012 pro účtování neoprávněného čerpání příspěvku na stravování zaměstnancem
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru č. 2/2015 k náležitostem daňových dokladů
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 4/2015 k pořizování běžných účetních dokladů na fakultách
- Pokyn vedoucí ekonomického odboru Rektorátu JU ke změně účetního rozvrhu
- OBĚH DOKUMENTŮ – faktur (systém iFIS)
- MP EKO 001_1 Používání komplexních položek od 1.1.2017 (V této složce nyní nejsou žádné položky.)
- MP EKO 001_2 Používání volitelných položek Použivání volitelných položek v účetní větě (iFIS)
- MP EKO 001_2 Používání volitelných položek_P01 Příloha č. 1 k MP EKO 001_2 Používání volitelných položek - VP1 (číslo MZ)
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 3/2018_ hromadné doplnění volitelných položek Postup doplnění pomocí formulářů iFIS
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 5/2018 Rozvoj studijního prostředí_účtování KP 102023 Účtování způsobilých výdajů při změnách rozpočtu a zařazení nových položek do ZV
- MP EKO 001_1 Dodatek 1_Používání komplexních položek Zavedení nových KP pro evidenci spoluřešitelských projektů a darů
- MP EKO 001_1 Dodatek 1_Příloha (.xlsx) Konverzní tabulka pro doplnění a změnu KP
Zásoby
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 5/2016 k postupu výpočtu skladové ceny
- Tabulka pro výpočet skladové ceny (.xlsx)
Závazky
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 1/2013 k postupu při zadávání závazků s kráceným režimem DPH
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 3/2013 k postupu při zadávání závazků s režimem přenesené daňové povinnosti
- Metodický pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 1/2014 k systému pořizování závazků pro leasingové splátky
- Pokyn vedoucí ekonomického odboru rektorátu č. 7/2016 ke způsobu evidence náhradního plnění v iFIS
Cestovní náhrady
Číselníky
Kalkulacce nákladů
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 1/2018_ vyčíslení nákladů na služební auto
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 1/2018_ vyčíslení nákladů na služební auto_formulář (.xlsx)
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 1/2018_ vyčíslení nákladů na služební auto_aktualizace 2019
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 1/2018_ vyčíslení nákladů na služební auto 2019_formulář (.xlsx)
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 1/2018_ vyčíslení nákladů na služební auto_aktualizace 2020
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 1/2018_ vyčíslení nákladů na služební auto 2020_formulář (.xlsx)
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 7/2019_ vyčíslení nákladů na využití prostor a zařízení
- Metodický pokyn vedoucí EKO č. 7/2019_ vyčíslení nákladů na využití prostor a zařízení _přílohy 2019 (.xlsx)
Formuláře
- Běžný účetní doklad (.xls)
- Použití soukromého vozidla k prac. cestě - žádost
- CP ERASMUS (.xlsx)
- CP paušální náhrada (.xlsx)
- Výpočet náhrady při použítí AUV (.xlsx)
- Objednávka
- Žádanka o přepravu (.xls)
- Vyúčtování nákupu za hotové
- Likvidační list sestava 140
- Vyúčtování nákupu za hotové - dva zdroje
- Překlad k zahraniční faktuře
- Žádost o poskytnutí pracovního volna
- Žádost o proplacení účastnického poplatku
- Žádost o vyplacení zálohy
- Žádost o vystavení pohledávky
- Doklad o spotřebě Příloha k MP EKO 012010 (.xls)
- Žádosti o výdej toneru ze skladu (.xls)
- Návrh na výplatu odměn_vzor 2019 (.xlsx)