nazev obor pro diplom: string(25) "Pedagogika volného času"
nazev oboru: string(25) "Pedagogika volného času"
nazev programu pro diplom: string(25) "Pedagogika volného času"
nazev programu string(25) "Pedagogika volného času"
doc. MgA. Stanislav Suda Ph.D. Tel.: 389033527 E-mail: Vyberte si variantu studijního programu nebo kombinaci, na kterou se chcete přihlásit. Teologická fakulta Pedagogika volného času
Popis programu
Informace o studiu
Jaké požadavky tento způsob studia klade a pro koho je určen
Cítíte se pedagogem, máte za sebou skutečnou pedagogickou praxi?
Jste otevřeni k tomu, abyste se nad sebou zamýšleli?
Baví Vás číst a dohledávat studijní literaturu?
Baví Vás diskutovat o konkrétních pedagogických situacích?
Baví Vás být ve společnosti podobně naladěných studentů a učitelů?
Nelitujete svého času na setkávání či pobyt v knihovně?
Nelitujete času na psaní vlastních textů?
Zajímá Vás, co se Vám v praxi děje a Vy si s tím třeba nevíte rady?
Zajímá Vás přesah pedagogiky a psychologie, etiky, filozofie či teologie do běžného života?
Chcete studovat pro radost a ve svém volném čase?
Pro koho je tento typ studia nev(ý)hodný
Potřebujete rychle získat magisterský titul z důvodu požadavků zaměstnavatele?
Jste v životní situaci, kdy nemáte volný čas. Máte pocit, že je na Vás kladeno moc požadavků?
Chcete se naučit a aplikovat nové metody?
Zajímá Vás spíše vyučování než výchova?
Vyhovuje Vám model "řekněte mi, co se mám naučit, já to splním"?
Neradi píšete?
Neradi vyhledáváte literaturu?
Diskuse s kolegy považujete za ztrátu času?
Přemýšlení o sobě a o vztazích nepovažujete za nutné?
Zde najdete kompletní studijní plán (přehled povinných a povinně volitelných předmětů).Profil absolventa
Absolvent tohoto programu by měl být schopen sebereflexe. Obecněji by pak měl být schopen reflektovat fenomén "volného času" a jeho význam v lidském životě, orientovat se v různých koncepcích výchovy a vzdělávání, chápat pedagogické a etické principy pedagogiky volného času. Dalším vkladem studia je schopnost vést dialog, diskutovat a argumentovat, rozumět pedagogickému výzkumu.
Akademicky profilované studium nepřipravuje na konkrétní tabulková místa ve školském systému. Absolventi však mohou na základě profesní kvalifikace získané již na bakalářském stupni pracovat jako vychovatelé, pedagogové volného času, asistenti pedagoga, animátoři volnočasových aktivit nebo lektoři zájmového vzdělávání. Navazující studium disponuje absolventy ke koncepční práci, a může tak být inspirativní pro vedoucí pedagogické pracovníky v zařízeních pro volný čas. Přínosem studia je vlastní náhled na smysluplnost pedagogického jednání, budování pedagogické kondice a podpora osobního a osobnostního růstu, které jsou důležitými faktory prevence syndromu vyhoření z pedagogického provozu.
Absolventům, kteří prokážou vynikající studijní předpoklady, budeme nápomocni při hledání vhodného doktorského programu. Přijímací řízení
Nejprve důkladně zvažte, zda je toto studium pro Vás vhodné (viz výše). Pečlivě si přečtěte požadavky k přijímacímu řízení. Následně rozmyslete, jak se k jednotlivým bodům postavit. Výhodou je pedagogické a výzkumné změření bakalářské práce. Důležitá je reflexe vlastní studijní a pedagogické cesty, výhodou je sebereflexe opřená o pedagogické zkušenosti a ujasnění rozdílu mezi sebe-hodnocením a sebe-reflektováním. Velmi důležité je zformulování vlastního studijního zájmu: proč chci studovat, co mě skutečně zajímá, co se chci dozvědět díky diplomové práci, jak na to chci jít. Přínosem bude inspirace literaturou nad rámec předchozího studia.
Uchazeči se specifickými potřebami: viz http://centrumssp.jcu.cz.
Podmínky pro přijetí ke studiu
*) Uvedený termín je mezním termínem ve smyslu čl. 24 odst. 4 písm. g) Statutu JU, po kterém již nelze podkladové materiály dodatečně dokládat. Uchazeči, kteří podkladové materiály do stanoveného termínu nedodají, nesplní podmínky pro přijetí ke studiu.
Způsob posuzování vhodnosti uchazeče
Přijímací komise posoudí materiály dodané uchazečem na základě kvalitativních hledisek (kritériem hodnocení je úplnost a relevance informací poskytnutých uchazečem a jejich adekvátnost vzhledem k profilu studijního programu). Uchazeči nebudou bodováni, jelikož podkladové materiály se mj. týkají sebereflexe a osobnostních charakteristik uchazeče, které jsou sice zřetelně vypovídající o vhodnosti uchazeče ke studiu, nejsou však exaktně měřitelné, a tedy ani vhodné k hodnocení na bodové škále.
Pokud komise nedojde k jednoznačnému závěru hodnocení na základě podkladových materiálů, pozve uchazeče k pohovoru, kde s uchazečem prodiskutuje nejasné aspekty jeho záměru studia. Uchazeči budou o této skutečnosti informováni do 30. 5. 2025. Termín případného přijímacího pohovoru: 11. 6. 2025 (náhradní termín není k dispozici).
O přijetí uchazeče bude rozhodnuto na základě hodnocení komise přijímacího řízení. Přijat ke studiu může být pouze uchazeč, jehož dispozice ke studiu komise přijímacího řízení zhodnotí jako dostatečné pro přijetí ke studiu. Splní-li tuto podmínku větší počet uchazečů, než je stanovený maximální počet přijímaných (15 pro prezenční a 15 pro kombinovanou formu studia), stanoví komise pořadí nejlepších. Něco navíc
doc. MgA. Stanislav Suda, Ph.D.
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.
garanti navazujícího magisterského a bakalářského studijního programu PVČ Kontakt
Pedagogika volného času