Skip to main content

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.

  • E-mail:
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • Telefon:
    +420 389 033 063
  • Místnost:
    050103018 pracovna pedagogů 018 - 3. patro - Děkanát PF a výuka - Jeronýmova I(10) (pracovna 410)
    Jeronýmova 200/10, 370 01 České Budějovice
    navigovat

Vyučované předměty

Projekty

Projekty lorem ipsum:

  • lorem ipsum
  • lorem ipsum
  • lorem ipsum

Životopis

VZDĚLÁNÍ:

2004 – 2010: Doktorské studium. Geografický ústav, Přírodovědecká fakulta , Masarykova univerzita, Brno.

1999 – 2004: Magisterské studium. Přírodovědecká fakulta , Masarykova univerzita, Brno.

1995 – 1999: Gymnázium Trhové Sviny

ZAMĚSTNÁNÍ:

2007 – dosud: Odborná asistentka, katedra geografie, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

2022 - dosud: Vyučující geografie, Gymnázium Česká, České Budějovice

2011 – 2015: Externí vyučující geografie, Gymnázium Jírovcova, České Budějovice

Tvůrčí činnost

2024

KARVÁNKOVÁ, P., BLAŽEK, V., KLUFOVÁ, R., RYPL, J. (2024): Reawakening the past: The role of gamification in preserving cultural legacy – A case study from Czechia. PLURAL. History, Culture, Society, 12(2), 5–24. https://doi.org/10.37710/plural.v12i2_1.

KARVÁNKOVÁ, P., BLAŽEK, V., VRHEL, M., ŠMÍDA, J. (2024): Umělá inteligence ve výuce geografie – praktické příklady a inspirace. Geografické rozhledy, 34(1), 24–27.

2023

POPJAKOVÁ, D., KARVÁNKOVÁ, P., MINTÁLOVÁ, T. (2023): Using the ‘New Age Atlantis’ case study for global education components of geography lessons across lower secondary schools in Czechia. Review of International Geographical Education Onlinehttps://doi.org/10.33403/rigeo.641168.

2019

HRICKOVÁ, A., POPJAKOVÁ, D., KARVÁNKOVÁ, P. (2019): Prepájanie bádateľsky orientovaného vyučovania a terénneho vyučovania v geografii. Biológia, Ekológia, Chémia. Dostupné z: http://bech.truni.sk/prilohy/BECH42019.pdf.

POPJAKOVÁ, D., KARVÁNKOVÁ, P. (2019): Modern school geography and inquiry education. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica, 12, 166–179. https://doi.org/10.24917/20845456.12.13.

2018

KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D. (2018): How to link geography, cross-curricular approach and inquiry in science education at the primary schools. International Journal of Science Education, 40(7), 707–722. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1442598.

2017

KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., VANČURA, M., MLÁDEK, J. (eds.) (2017): Current topics in Czech and Central European geography education. Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2.

KARVÁNKOVÁ, P., MARADA, M., ŘEZNÍČKOVÁ, D., MADZIKOVÁ, A., PIRÓG, D. (2017): Geographical education from the Czech, Slovak and Polish point of view. In: KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., VANČURA, M., MLÁDEK, J. (eds.), Current topics in Czech and Central European geography education, 1–11. Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_1.

KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., KUBELKOVÁ, J., SKALICKÁ, P., HOREJŠ, P., KLUČKA, Š., MARTÍNKOVÁ, M. a KOCHÁNEK, M. (2017): Global development education: Czech approach in the spread of global awareness. In: KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., VANČURA, M., MLÁDEK, J. (eds.), Current topics in Czech and Central European geography education, 87–114. Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_6.

KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., VANČURA, M., NEDVĚDOVÁ, Š. (2017): Inquiry-based education of physical geography. In: KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., VANČURA, M., MLÁDEK, J. (eds.), Current topics in Czech and Central European geography education, 63–86. Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_5.

BINTEROVÁ, H., KARVÁNKOVÁ, P., VANČURA, M. (2017): Mezipředmětové vztahy ve vzdělávacích oblastech. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity.

STANĚK, M., KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., KUŘIMSKÁ, M., VANČURA, M. (2017): Týmové vyučování v kontextu mezioborové spolupráce. Geografická revue, 13(1), 43–49. https://doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.43-49.

KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, E. (2017): Využití Postcrossingu ve výuce zeměpisu na základní škole. Geografické rozhledy, 26(3), 14–15.

2015

KARVÁNKOVÁ, P., POPJAKOVÁ, D., KOVÁŘÍKOVÁ, V. (2015): Global education or how to most effectively implement cross-disciplinary themes in the curriculum of primary school--Czechia's example. Review of International Geographical Education Online, 5(1), 8–25.

KARVÁNKOVÁ, P. (2015): Pojetí studijního kurzu globální rozvojové vzdělávání. In: Globální rozvojové vzdělávání v přípravě budoucích učitelů. Praha: Člověk v tísni.

KARVÁNKOVÁ, P., DVOŘÁK, J., BICANOVÁ, J. (2015): Sbírka úloh implementujících badatelsky orientované vyučování v hodinách zeměpisu. České Budějovice: Jihočeská univerzita.

Do 2008

KARVÁNKOVÁ, P. (2008): Environmental security assessment of Znojmo-Retzerland. In: SVATOŇOVÁ, H. (ed.), Geography in Czechia and Slovakia: Theory and practice at the onset of 21st century, Brno: Masaryk University. Dostupné z: http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:462c1400-661f-11e3-ac69-005056827e51.

HYNEK, A., HAJSZAN, R., KARVÁNKOVÁ, P., BOHOVIC, R. (2007): Social research of environmental security in the borderland area. In: HYNEK, A. (ed.), Environmental security in borderland areas: Exploring the Znojmo/Retz transborder region, Wien: 17&4 Organisationsberatung.


Granty:

  • 2024 – 2026 Multi-Heritage 2024 : Heritage – multidisciplinary approach for better preservation; Erasmus Mundus Design Measures 101180427 (University Valahia Targoviste)
  • 2023 – 2026 Heritage Game: A gamification model for community-based heritage work; Erasmus+- KA220-HED - Cooperation partnerships in higher education (Instituto polytecnico de Tomar)
  • 2022 – 2025 (spoluřešitelka) – grant GA JU reg. č. 041/2022/S „Klíčové oblasti kurikula pro integraci vzdělávacích oborů v oboru STEM“.
  • 2022 – 2024 (spoluřešitelka) – projekt Erasmus+ KA2 „Scientist and Public Engagement - STAGE. 2021-2-NL01-KA220-HED-000048944.
  • 2016 - 2018 (spoluřešitelka) - Projekt IP JU 2015 P02 s názvem "Inovace metodických postupů badatelsky orientované výuky".
  • 2016 - 2018 (spoluřešitelka ) - GA ČR 16-00695S "Terénní výuka jako silná strategie výuky"

Kvalifikační práce:

  • Vedoucí úspěšně obhájených prací:
    • Závěrečná práce: 31
    • Bakalářská práce: 25
    • Diplomová práce: 56
  • Oponent obhájených prací:
    • Závěrečná práce: 9
    • Bakalářská práce: 19
    • Diplomová práce: 30

Seznam všech prací jako školitelka dostupné v IS STAG

Seznam všech prací jako oponentka dostupné v IS STAG


Konference:

Digigeo 2024 Liberec: Členka programového výboru

Geodid 2014

 


Zahraniční pobyty:

05/2024: BIP Camerino

04/2024: BIP Tomar

Informace

Vědecké profily:

Zaměření: fyzická geografie, didaktika geografie a STEM, digitální technologie ve vzdělávání

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel.+420 389 032 191 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05
České Budějovice
Tel.+420 389 032 191 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. www.jcu.cz

© Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1