Ombudsman Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Ombudsman JU je nezávislá osoba, která svou činností poskytuje všem pracovníkům univerzity důvěrnou pomoc při řešení pracovních konfliktů, sporů a stížností. Cílem jeho činnosti je zajistit v rámci univerzity spravedlivé a rovné zacházení mezi zaměstnanci a zlepšit celkovou kvalitu pracovního prostředí. Ve své činnosti se zaměřuje na mediaci a řešení nejrůznějších podnětů či sporů (nad rámec již existujících předpisů) za účelem ochrany zaměstnanců JU proti nepřiměřené tvrdosti, nepředvídatelnosti, nezákonnosti a zvůli v průběhu trvání pracovního poměru na JU.
Ombudsmana JU volí členové Etické komise JU ze svých řad. Ombudsmanem JU nemůže být zvolen předseda Etické komise JU.
Co ombudsman řeší
- Řeší stížnosti a podněty, pokud se domníváte, že se k vám vedoucí pracovník/kolega chová arogantně či nevhodně.
- Řeší stížnosti a podněty, pokud vztahy na pracovišti vykazují znaky sexuálního obtěžování, šikany, mobbingu, bossingu, či jiných forem zvůle a nejsou řešeny v souladu s postupem stanoveným vnitřními předpisy JU.
Co ombudsman neřeší
- Neodpovídá na dotazy spadající do agendy konkrétních útvarů JU. S dotazy se obracejte na věcně příslušné útvary JU.
- Všeobecné (bez řádného zdůvodnění) nebo anonymní stížnosti.
Kdy se na ombudsmana obrátit?
- Když potřebujete radu, jak postupovat při problémech v oblasti mezilidských vztahů na pracovišti.
- Když jste využili všech dostupných nápravných prostředků, které vnitřní předpisy JU nabízejí a nejste i nadále spokojeni s vyřešením vašeho případu.
Jaká má ombudsman oprávnění
- Ombudsman je oprávněn vést samostatná šetření, k nimž dostal od zaměstnanců podnět, ale nemůže nahrazovat činnost příslušných univerzitních orgánů ani měnit jejich rozhodnutí.
- Je oprávněn požadovat podklady a ověřovat skutečnosti, které přispějí k objektivnímu posouzení případu.
- Při zjištění rozporu s postupem stanoveným vnitřními předpisy JU a shledání opodstatněnosti stížnosti/podnětu ombudsman předá stížnost/podnět spolu se svým doporučením k řešení Etické komisi, jejíhož jednání se v takovém případě zúčastní pouze jako nezávislý odborník.
KONTAKTY
e-mail:
Pro rychlejší řešení stížností/podnětů prosím uveďte informace v následující struktuře:
- popis záležitosti
- způsob, jak jste se již pokoušeli svou záležitost řešit, případně jak byla řešena
- čeho chcete podáním stížnosti dosáhnout
- celé jméno, email a telefonní číslo, na kterém jste k zastižení
Nebo si můžete stáhnout formulář žádosti ZDE.
Nepodávejte stížnost telefonicky!