Rozvoj PŘF JU
Identifikační údaje projektu
Název: |
Rozvoj JU - ERDF |
Registrační číslo: |
CZ.02.2.67/0.0/0.0/16_016/0002356 |
Termín realizace: |
07/2017 – 12/2020 |
Aktuální stav: |
Projekt ve fyzické realizaci |
Příjemce: |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích |
Partneři: |
- Projekt nemá partnery - |
Dotační program: |
Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání období 2014-2020 |
|
Anotace projektu
Předmětem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích (JU), a to prostřednictvím:
1) Modernizace ucelených bloků učeben na vybraných fakultách, která zlepší podmínky pro realizaci moderních výukových metod
2) Modernizace softwarového a hardwarového vybavení, která má za cíl podpořit interaktivní e-learningové technologie pro distanční vzdělávání
Projekt Rozvoj JU - ERDF vznikl jako doplňková investiční podpora projektu Rozvoj JU - ESF.
Přínos projektu je třeba vnímat ve dvou rovinách, a to lokální (fakultní) a globální (celospolečenský).
V současné době JU nedisponuje odpovídajícími prostorovými kapacitami vč. souvisejícího vybavení a odpovídající systémovou podporou pro realizaci moderních výukových trendů. Z lokálního hlediska má tedy projektový záměr za cíl odstranit tento deficit a podpořit vytvoření podmínek pro zásadní inovace v souladu s nejnovějšími trendy v oblasti vzdělávání, které jsou na světových univerzitách již standardem. Studenti JU tak budou moci navázat na výuku s pomocí informačních a komunikačních technologií, která je v současnosti oblíbenou formou výuky na mnoha SŠ. Z globálního pohledu není adaptabilita absolventů VŠ na trhu práce ideální a je řadou firem kritizována, což prokazuje např. interní analýza zaměřená na zjištění kvality na VŠ. Trh práce musí za dnešní absolventy zaplatit nemalé náklady na zaškolení. Absolventi bez požadovaných kompetencí jsou výsledkem na jedné straně teoretickým zaměřením výuky na VŠ, a na straně druhé pak frontální metodou výuky (výuka bez možnosti vytváření týmů, řešení zadaných týmových projektů apod.), která by nutila studenty k dostatečnému zapojení do výuky. VŠ musí dále zefektivnit poskytování informací svým studentům. Např. nákup tištěného skripta pro výuku je nákladný jak pro VŠ, tak pro studenty.
Z globálního hlediska projektový záměr reflektuje celosvětový trend sílící poptávky po nových výukových metodách.
Cíle projektu
Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na JU (od teorie k praxi) a zvýšení míry spokojenosti studentů se studijním prostředím a to prostřednictvím:
- Modernizace vybraných deseti ucelených bloků učeben na pěti fakultách (Ekonomická - EF, Filozofická - FF, Pedagogická - PF, Teologická - TF a Zemědělská - ZF), která zlepší podmínky pro zavádění a realizaci moderních výukových metod a forem výuky. V rámci modernizovaných učeben se budou praktikovat moderní výukové metody a formy výuky jako např. projektová výuka, blended learning, flipped classroom, simulační metody, praktická výuka, případové studie apod. Tyto metody a formy výuky budou podpořeny interaktivními technologiemi a vybavením nezbytným pro chod učebny (AV technika, informační a komunikační technologie, software, PC, nábytek, přístroje, další vybavení apod.). Modernizace učeben se v některých případech neobejde bez drobných stavebních úprav (výměna elektroinstalace, položení nových podlahových krytin, výměna osvětlení, vymalování apod.), které nebudou vyžadovat stavební, ani jiné povolení.
- Modernizace softwarového a hardwarového vybavení pro podporu interaktivní e-learningové technologie distančního vzdělávání, což povede ke zvýšení kvality výuky napříč celou univerzitou. Dojde k zajištění technologií podmiňujících účinnou implementaci metod, které s využitím interaktivních e-learningových technologií aktivizují, podporují a usměrňují učební aktivitu studentů (metoda blended learningu, podpora samostudia, podpora distančního studia, zpřístupnění kvalitních interaktivních multimediálních studijních opor a dalších výukových materiálů). Rovněž budou zajištěny technické podmínky pro rozvoj pedagogických kompetencí vyučujících na JU v oblasti tvorby a využívání těchto technických/technologických prostředků ve výuce.
Struktura aktivit projektu
V rámci projektu budou realizovány následující klíčové aktivity (KA). Některé KA jsou z důvodu rozsahu řešené problematiky dále logicky členěny na dílčí aktivity (DA).
KA 1 - Posílení kvality vzdělávání
- DA 1.1 – Modernizace infrastruktury pro nové metody výuky – Ekonomická fakulta JU
- DA 1.2 – Modernizace infrastruktury pro nové metody výuky – Filozofická fakulta JU
- DA 1.3 – Modernizace infrastruktury pro nové metody výuky – Pedagogická fakulta JU
- DA 1.4 – Modernizace infrastruktury pro nové metody výuky – Teologická fakulta JU
- DA 1.5 – Modernizace infrastruktury pro nové metody výuky – Zemědělská fakulta JU
KA 2 - Podpora distančního vzdělávání
KA 3 - Řízení projektu
Finanční rámec projektu
|
Rozpočet (v mil. Kč) |
Procentuální podíl (v %) |
Celkový rozpočet |
22 |
100 |
Výše dotace EU |
18,7 |
85 |
Výše dotace veřejných zdrojů |
2,2 |
10 |
Výše vlastního kofinancování |
1,1 |
5 |
pozn.: částky matematicky zaokrouhleny na jedno desetinné místo.
Kontakt k projektu
Mgr. Jan CejpekManažer projektu tel.: 389 032 052, mobil: 735 700 552 E-mail: |