V rámci studijního plánu je kladen důraz na předměty, které vytvářejí trvalejší základ ekonomických a manažerských znalostí (zejména ekonomie, ekonomika podniku, management, marketing, finance, obchod) i na předměty aplikující teoretické poznatky v oblasti hlavního předpokládaného uplatnění (operační management, firma I a II, obchodní provoz, řízení kvality aj.). Skladba studijního plánu také reflektuje potřebu analytických schopností absolventů tak, aby byli schopni pro podporu manažerského rozhodování použít relevantní statisticko-matematické metody (matematika pro ekonomy, teorie pravděpodobnosti a statistika 1 a 2) a naučili se pracovat s informačními systémy podniku (manažerská informatika 1, základy podnikových infomačních systémů). Některé předměty jsou nabízeny v anglickém jazyce, čímž si studenti zlepší své jazykové dovednosti. Studenti si doplňují studijní zaměření podle svých zájmů v rámci volby předmětů vedoucích k výběru povinně volitelné státní závěrečné zkoušky management provozu nebo obchodu. Důraz při studiu je kladen na aktivní formy studijního procesu, které vedou k získání praktických dovedností studentů na základě propojení teoretického vyučování s účastí manažerů a ekonomů z podnikatelského sektoru ve výuce, řešení případových studií a projektové výuky. Tvůrčí přístup k řešení problémů je podporován zejména v rámci zpracování zvoleného tématu bakalářské práce a v rámci odborné praxe. Skladbou předmětů a jejich obsahem vychází program z potřeb praxe a reaguje mimo jiné na požadavky související s přípravou studentů pro nově se rozvíjející koncept Průmysl 4.0. Studiní plán zde
Informace o studiu
Akademická orientace studijního programu se projevuje v důrazu kladeném na následující znalosti (relevantní předměty uvedeny v závorce):
teoretický základ vysokoškolsky vzdělaného ekonoma a manažera (Mikroekonomie I, Makroekonomie I, Management)
znalosti a dovednosti v oblasti financí a ekonomiky podniku (Finance podniku I, Ekonomika podniku)
analytická schopnost a dovednost použití relevantních matematicko-statistických metod pro podporu manažerského rozhodování (Teorie pravděpodobnosti a statistika 1, 2, Matematika pro ekonomy)
tvůrčí přístup k řešení problémů při uplatnění relevantního metodického přístupu při zpracování zvoleného tématu (Bakalářská práce I, II, Odborná praxe, Firma I, II).
Profil absolventa
Naučíte se:
efektivně řídit organizaci a týmy v komplexním podnikatelském prostředí,
jak funguje podnik jako celek, ale také nahlédnete detailně do jeho jednotlivých procesů a činností a pochopíte, jak spolu navzájem souvisejí a jak se ovlivňují,
vytvořit podnikatelský záměr, který si i v praxi ověříte,
zhodnotit současný stav ekonomických jevů a odhadovat budoucí trendy,
jak správně prezentovat a komunikovat se zájmovými skupinami,
porozumět lidskému chování, rozvíjet potenciál a motivaci lidských zdrojů,
řešit problémy s využitím IT a zpracovávat a interpretovat data,
nejnovější poznatky a trendy v oblasti managementu.
Uplatníte se například jako:
manažer provozu,
manažer obchodu,
manažer kvality,
personální manažer,
podnikový ekonom,
podnikatel.
Přijímací řízení
Přijímací řízení bez nutnosti vykonat přijímací zkoušku. Pořadí uchazečů je stanoveno na základě studijního průměru ze střední školy. Informace k aktuálnímu přijímacímu řízení k dispozici zde.
Něco navíc
nové předměty: Motivace a stimulace pracovního jednání, Psychologie pro ekonomy a manažery
certifikát Manažer kvality - Junior
certifikát Specialista CSR Junior
samostatné podnikání na zkoušku už v rámci studia
státní závěrečná zkouška se skládá z obhajoby bakalářské práce, ze dvou povinných a jednoho volitelného předmětu
Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel.+420 389 032 191 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel.+420 389 032 191Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.www.jcu.cz