Bakalářský studijní program Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na ZUŠ je jednospecializační studium, které je orientováno na problematiku výtvarné edukace v primární a volnočasové vzdělávací sféře. Posluchačům nabízí komplexní a intenzivní rozvoj výtvarné senzibility, výtvarného myšlení, technických a vyjadřovacích dovedností skrze širokou paletu plošných, prostorových a intermediálních činností. Kromě praktických disciplín poskytuje také rozšířenou teoretickou základnu v oblastech estetiky, výtvarné edukace, dějin výtvarného umění, dějin architektury a technologie výtvarných médií.
Profil absolventa
Naučíte se:
orientovat v oblasti výtvarné kultury a v oblasti technologií výtvarných médií,
mít základní vhled do pedagogické profese v oblasti výtvarných činností,
vlastní tvorbu a výtvarné uvažování,
využívat získané zkušenosti s širokým spektrem výtvarných technologií a materiálů,
mít elementární výtvarnou senzitivitu a tvůrčí kompetence,
výtvarně vzdělávat v kresbě, malbě, grafice, keramice a prostorové tvorbě.
Uplatníte se například jako:
lektor výtvarných kurzů ve volnočasových zařízeních a kulturních institucích,
asistent učitele,
pracovník v kreativních odvětvích.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
Koncipovaný studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro základní umělecké školy a 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství výtvarné výchovy pro základní umělecké školy, v jehož rámci je připraveno jednooborové studium stejného zaměření. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.
Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel.+420 389 032 191 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel.+420 389 032 191Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.www.jcu.cz