NPO Transformace - JU
Identifikační údaje projektu
Název: |
NPO Transformace – JU |
Registrační číslo: |
NPO_JČU_MSMT-16608/2022 |
Termín realizace: |
08/2022 – 06/2024 |
Aktuální stav: |
Projekt ve fyzické realizaci |
Příjemce: |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích |
Partneři: |
- Projekt nemá partnery - |
Dotační program: |
Národní plán obnovy |
|
|
Anotace projektu
Cílem projektu je naplnit cíle stanovené v reformě 3.2.1 Národního plánu obnovy "Transformovat vysoké školy s cílem adaptace na nové formy učení a v odpovědi na měnící se potřeby trhu práce v post-covidové obnově" (komponenta 3.2 "Adaptace kapacity a zaměření školních programů"), a přispět tak mj. i k naplňování prioritních cílů Strategického záměru ministerstva pro oblast vysokých škol na období od roku 2021 („SZ2021+“), Strategie internacionalizace vysokého školství na období od roku 2021 a na ně navazujících strategických dokumentů jednotlivých veřejných vysokých škol.
V rámci JU jsou do projektu zapojeny všechny součásti: Ekonomická fakulta, Pedagogická fakulta, Fakulta rybářství a ochrany vod, Filozofická fakulta, Přírodovědecká fakulta, Teologická fakulta, Fakulta zemědělská a technologická a Zdravotně sociální fakulta.
Cíle projektu a struktura aktivit
Výzva je zaměřena na naplňování cílů stanovených v reformě. Výzva je rozdělena na tři specifické cíle:
Specifický cíl A: Transformace formy a obsahu vysokoškolského vzdělávání, dále členěný na čtyři dílčí specifické cíle:
-
Specifický cíl A1: Digitalizace vzdělávací činnosti a studijních agend;
-
Specifický cíl A2: Rozvoj v oblasti distanční výuky, online výuky a blended learning;
-
Specifický cíl A3: Tvorba nových profesně zaměřených studijních programů;
-
Specifický cíl A4: Kurzy zaměřené na rozšiřování dovedností (upskilling) nebo rekvalifikace (reskilling).
Specifický cíl B: Tvorba nových studijních programů v progresivních oborech.
Specifický cíl C: Společné projekty, dále členěný na tři dílčí specifické cíle:
-
Specifický cíl C1: Zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (micro-credentials);
-
Specifický cíl C2: Bezpečnost distančních forem výuky;
-
Specifický cíl C3: Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou.
Specifický cíl A je zaměřen na podporu transformace formy a obsahu vysokoškolského vzdělávání. Investice v oblasti informačních systémů a technologií urychlí přechod vysokých škol k novým, zejména digitálním formám výuky a umožní zvýšit podíl kombinovaného (blended learning) a distančního vzdělávání na vysokých školách. Vysoké školství musí reagovat i na aktuální a budoucí potřeby trhu práce. Ve specifickém cíli A proto bude podpořena i tvorba nových studijních programů s profesně zaměřeným profilem definovaným dle zákona o vysokých školách a tvorba nových kurzů zaměřených na rozšiřování dovedností (upskilling) anebo rekvalifikací (reskilling), a to zejména ve vazbě na aktuální vývoj v oblasti mikrocertifikátů (micro-credentials).
Specifický cíl B je zaměřen na podporu tvorby nových studijních programů a to zejména v magisterských a doktorských stupních studia. Na Přírodovědecké fakultě JU vznikne nový progresivní NMgr. studijní program JU - Functional genetics and bioinformatics. Další zapojenou součástí je Fakulta zemědělská a technologická s novým progresivním doktorským studijním programem JU – Zemědělství a technologie 4.0.
Specifický cíl C je zaměřen na podporu společných projektů vysokých škol zaměřených na zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (micro-credentials) a na digitalizaci činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou.
JU spolupracuje v rámci tohoto specifického cíle s koordinujícími univerzitami, kterými jsou Univerzita Karlova, České vysoké učení technické v Praze a Masarykova univerzita.
Výstupy projektu
A1_Digitalizace vzdělávací činnosti a studijních agend
- Výstup č. 1_REK: Instalace nového nodu ve výpočetním clusteru JU
- Výstup č. 2_REK: Instalace nového zálohovacího nodu na JU
- Výstup č. 3_REK: Implementace software pro Service Desk
- Výstup č. 4_REK: Implementace software pro Asset Managemet
- Výstup č. 5_REK: Zajištění personální kapacity
- Výstup č. 1_TF: 3 licence Accordance
- Výstup č. 2_TF: 1 licence Logos
A2_Rozvoj v oblasti distanční výuky, online výuky a blended learning
- Výstup č. 1_ZSF: Výukové materiály se zaměřením na blended learning pro studijní programy uskutečňované na ZSF JU
- Výstup č. 2_ZSF: Workshop
- Výstup č. 1_PřF: Komentované powerpointové prezentace
- Výstup č. 2_PřF: Videoprotokoly k praktickým cvičením
- Výstup č. 3_PřF: Interaktivní testy
- Výstup č. 4_PřF: Uložení materiálů v aplikaci Moodle
- Výstup č. 1_EF: Vytvoření 5 kurzů a 5 studijních opor
- Výstup č. 2_EF: Modernizace výukových prostor využívaných pro další vzdělávání akademických pracovníků na EF JU
- Výstup č. 3_EF: Školení akademických pracovníků v rámci nově vytvořených kurzů
- Výstup č. 1_FF: Nové a inovované kurzy v Moodle
- Výstup č. 1_TF: Studijní materiály bakalářského studijního programu Teologie v distanční formě
- Výstup č. 2_TF: Studijní materiály bakalářského studijního programu Pedagogika volného času
- Výstup č. 3_TF: Studijní materiály navazujícího magisterského programu Pedagogika volného času
- Výstup č. 1_FROV: Pořízení materiálně technického vybavení pro usnadnění tvorby vylepšených studijních opor
- Výstup č. 2_FROV: Organizování cílených školení pro vyučující na zlepšení informovanosti a dovedností vyučujících pro tvorbu studijních opor
- Výstup č. 3_FROV: Vytvoření min. 100 hod. komentovaných studijních opor napříč předměty všech stupňů studia
- Výstup č. 1_FZT: Vybudování multimediálního centra pro přípravu a tvorbu studijních
a propagačních materiálů - Výstup č. 2_FZT: Soubor studijních opor pro vybrané předměty studijních programů akreditovaných na ZF JU
- Výstup č. 1_PF: Soubor manuálů (metodických listů) pro práci s výpočetní technikou v distanční výuce - základní proškolení
- Výstup č. 2_PF: Workshopy (2) pro studenty učitelství a akademické pracovníky k novým trendům v distanční výuce
- Výstup č. 3_PF: Nákup a využití setů pro blended learning
- Výstup č. 4_PF: Vytvoření kurzů moodle pro práci s výpočetní technikou v distanční výuce
A3_Tvorba nových profesně zaměřených studijních programů
- Výstup č. 1_ZSF: Vyhodnocení podkladů pro zpracování žádosti o akreditaci profesně zaměřeného bakalářského studijního programu se zaměřením na veřejné zdraví (neveřejné)
- Výstup č. 2_ZSF: Vypracování žádosti o akreditaci (neveřejné)
- Výstup č. 3_ZSF: Zahájení akreditačního řízení (neveřejné)
- Výstup č. 1_PřF: Akreditační žádost pro program Laboratorní a klinická diagnostika (Klinická biologie)
- Výstup č. 2_PřF: Žádost o zdravotnickou akreditaci pro studijní program (neveřejné)
- Výstup č. 3_PřF: Podání žádosti o certifikace ISO15189 pro Laboratoř klinické diagnostiky v odbornosti 802 - lékařská mikrobiologie
- Výstup č. 4_PřF: Podepsané smlouvy o spolupráci s partnerskými zdravotnickými zařízeními pro výkon praxe studentů programu
- Výstup č. 1_FROV: Pořízení materiálně technického vybavení pro výuku v BSP Rybářství
- Výstup č. 2_FROV: Realizace krátkodobých zahraničních mobilit studentů a pracovníků fakulty
- Výstup č. 3_FROV: Uzavření smluv mezi FROV JU a aplikační sférou o realizaci praxí studentů profesně orientovaného BSP Rybářství
- Výstup č. 4_FROV: Zhotovení žádosti o akreditaci profesně orientovaného BSP Rybářství s revidovaným studijním plánem a sylaby předmětů
- Výstup č. 5_FROV: Nastavení systému podpory a/nebo zajišťování rozšiřování certifikovaných dovedností studentů
- Výstup č. 6_FROV: Udělení akreditace profesně orientovaného BSP Rybářství na FROV JU
- Výstup č. 1_FF: Akreditační spis profesního studijního programu Učitelství pro střední školy (nMgr.) - neveřejné
- Výstup č. 1_FZT: Návrh žádosti o akreditaci bakalářského profesně orientovaného studijního programu Výrobní technologie uskutečňovaného v českém jazyce odeslaná na Národní akreditační úřad pro vysoké školství k dalšímu řízení o udělení akreditace
- Výstup č. 2_FZT: Návrh žádosti o akreditaci bakalářského profesně orientovaného studijního programu Dopravní a manipulační technika uskutečňovaného v českém jazyce odeslaná na Národní akreditační úřad pro vysoké školství k dalšímu řízení o udělení akreditace
- Výstup č. 3_FZT: Stavebně upravené prostory a nové přístrojové vybavení a software pořízené v rámci projektu, které bude využíváno studenty studijních programů Výrobní technologie a Dopravní a manipulační technika
- Výstup č. 1+8_PF: Akreditační spis MSP Učitelství pro 2. stupeň základní školy se specializacemi
- Výstup č. 2+9_PF: Akreditační spis MSP Učitelství hry na nástroj
- Výstup č. 3+10_PF: Akreditační spis MSP Učitelství výtvarné výchovy se zaměřením na vzdělávání na ZUŠ
- Výstup č. 4_PF: Akreditační spis BSP Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání pro SŠ
- Výstup č. 5+6+11+12+13_PF: Akreditační spis BSP Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání pro SŠ
- Výstup č. 7_PF: Akreditační spis BSP Sociální pedagogika
- Výstup č. 14_PF: Akreditační spis NMSP Tělesná výchova a sport
- Výstup č. 15_PF: Inovované vybavení v IT učebnách pro výuku profesně zaměřených SP
- Výstup č. 1_EF: Studijní plán distančního profesně zaměřeného studijního programu
- Výstup č. 2_EF: Kompletní akreditační spis, akreditační proces
- Výstup č. 1_TF: Vybavení učebny č. 3 systémem pro streamování výuky (IT a AV technologie)
- Výstup č. 2_TF: Vybavení učeben 114, 4.08, 4.06, 4.10 systémem (IT a AV technologie) pro hromadné konzultace a ověřování pokroku v samostudiu (on-line kolokvia) při blended learning
- Výstup č. 3_TF: Vybavení učebny 210 systémem (IT a AV technologie) pro blended learning
- Výstup č. 4_TF: Vybavení vyučujících notebooky, headsety a novými monitory k PC
- Výstup č. 5_TF: Sada pro výcvik studentů ve využití virtuální reality při volnočasové pedagogice
- Výstup č. 6_TF: Vybavení zázemí IT a AV systémů fakulty podpůrnými zařízeními (ÚPS, pevné disky pro uložení dat, server)
- Výstup č. 1_FF: Inovace a materiálně-technické dovybavení stávajících profesních studijních programů FJEMO a SJEMO
A4_Kurzy zaměřené na rozšiřování dovedností (upskilling) nebo rekvalifikace (reskilling)
- Výstup č. 1_ZSF: Proškolení akademičtí pracovníci
- Výstup č. 2_ZSF: Nové materiálově-technické a IT vybavení pro potřeby kurzů CŽV
- Výstup č. 3_ZSF: Sylaby, vytvoření nových profesně zaměřených kurzů CŽV
- Výstup č. 1_FF: Kurzy Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP)
- Výstup č. 1_EF: Příprava unikátních kurzů
- Výstup č. 2_EF: Proškolení akademických pracovníků fakulty
- Výstup č. 3_EF: Modernizace výukových prostor využívaných pro další vzdělávání akademických pracovníků
- Výstup č. 1_PF: Akreditační materiál kurzu Provázející učitel
- Výstup č. 2_PF: Akreditační materiál kurzu Mentor provázejícího učitele
- Výstup č. 3_PF: Realizace pilotního kurzu Provázející učitel
- Výstup č. 4_PF: Realizace pilotního kurzu Mentor Provázejícího učitele
B1_Výstupy za Fakultu zemědělskou a technologickou
- Výstup č. 1: Návrh žádosti o akreditaci doktorského studijního programu Zemědělství a technologie 4.0 uskutečňovaného v českém jazyce odeslaný na Národní akreditační úřad pro vysoké školství
- Výstup č. 2: Stavebně a technicky upravené prostory v pavilonu M (v současnosti zejména místnost M5, FZT JU ), která bude využívána pro výuku a praktickou podporu realizace studijního programu Zemědělství a technologie 4.0
- Výstup č. 3: Nové přístrojové vybavení pořízené v rámci projektu, které bude využíváno doktorandy studijního programu Zemědělství a technologie 4.0, které napomůže realizovat multioborovou platformu a posílí potenciál pro aplikovaný výzkum a experimentální vývoj realizovaný doktorandy v rámci tohoto studijního programu
B2_Výstupy za Přírodovědeckou fakultu
- Výstup č. 1: Analýza stávajícího stavu (neveřejné)
- Výstup č. 2: Materiální zabezpečení programu
- Výstup č. 3: Varianty studijních plánů (neveřejné)
- Výstup č. 4: Věcný záměr žádosti o akreditaci studijního programu (neveřejné)
- Výstup č. 5: Žádost o akreditaci studijního programu (neveřejné)
- Výstup č. 6: Propagační materiály
- Výstup č. 7: Studijní materiály
C1_Zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (microcredentials)
- Výstup č. 1: Analýza současného stavu na národní úrovni
- Výstup č. 2: Analýza současného stavu na evropské a mezinárodní úrovni
- Výstup č. 3: Jednotná podoba mikrocerfifikátu
- Výstup č. 4: Metodika v oblasti uznávání vzdělávání doloženého mikrocertifikátem
- Výstup č. 5: Společný on-line katalog kurzů
- Výstup č. 6: Informační systém určený pro ověřování výsledků vzdělávání
- Výstup č. 7: Jednotné doklady o absolvování kurzů u již existujících kurzů
- Výstup č. 8: Metodika pro sjednocení jednotlivých forem krátkodobého vzdělávání pomocí kreditového systému ECTS
C2_Bezpečnost distančních forem výuky
- Výstup č. 1: Doporučení pro zabezpečení kolaborativní platformy, včetně doporučení pro její pokročilé nastavení
- Výstup č. 2: Zrušeno
- Výstup č. 3: Popis procesů bezpečného předávání a dlouhodobého uchovávání studijních dokumentů
- Výstup č. 4: Model bezpečné správy studijních dokumentů
- Výstup č. 5: Soubor doporučení pro ověřování identity a monitoring průběhu ověřování znalostí vysokoškolských studentů v online prostředí, včetně SZZ
- Výstup č. 6: Zrušeno
- Výstup č. 7: Zrušeno
C3_Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou
- Výstup č. 1: Aktivní účast / Účast na seminářích pořádaných k dílčím částem projektu a na seminářích organizovaných koordinující školou
- Výstup č. 2: Nová generace modulu pro vydávání digitálně podepsaných dokumentů, jejich generování v PDF/A, elektronické podepisování
- Výstup č. 3: Nový modul pro elektronické/distanční zkoušení
- Výstup č. 4: Nový modul pro kompletní elektronizaci doktorského studia
- Výstup č. 5: Nové funkcionality modulu internacionalizace
- Výstup č. 6: Nový rozvoj napojení na antiplagiátorský systém
- Výstup č. 7: Nový modul pro napojení IS/STAG na knihovní systémy
- Výstup č. 8: Napojení studijní agendy na atestovanou eSSS
- Výstup č. 9: Nový modul pro napojení na základní registry
- Výstup č. 10: Zvýšení kvalifikace zaměstnanců podílejících se na správě a vývoji studijní agendy (kurzy, školení)
- Výstup č. 11: Vytvoření pracovních týmů pro podporu procesů v rámci studijní agendy (vývojáři, testeři, koordinátoři, školitelé, ...)
- Výstup č. 12: Upgrade drobného technického vybavení pro provoz a rozvoj studijního informačního systému
- Výstup č. 13: Harmonogram a plán implementace pro období řešení projektu, včetně stanovení cílového stavu, indikátorů splnění cílového stavu, následného plánu rozvoje na dalších 5 let a zhodnocení rizik
- Výstup č. 14: Implementace plánu specifikovaného v bodě 14
- Výstup č. 15: Zpráva zhodnocující implementaci plánu, naplnění cílů a aktualizovaný následný plán rozvoje anebo plán udržitelnosti vč. popisu následných činností a rozvoje minimálně na období 5 let po ukončení řešení projektu
Finanční rámec projektu
|
Rozpočet (v mil. Kč) |
Procentuální podíl (v %) |
Celkový rozpočet |
138,1 | 100 |
Výše příspěvku |
138,1 |
100 |
pozn.: částky matematicky zaokrouhleny na jedno desetinné místo.
Kontakt k projektu
Ing. Lenka NovotnáKoordinační a projektový pracovník tel.: 389 032 054, mobil: 731 476 921 E-mail: |